kau dan aku

kau dan aku
aku dan kau

Isnin, 31 Mac 2014

STEAMBOT SEDAP

Tu (kat bawah tuuuuu) antara gambar 1st time aku buat stembot la konon. Sup dia aku buat dengan kiub pati tom yam jenama lupa. Depend korang, nak letak pes pun ok. Untuk sup, aku letak kiub dalam 3 kiub,  serai dan daun limau nipis, air secukup korang. Aku letak separuh periuk.

BAHAN-BAHAN UTAMA
Bebola ikan+sayur
Bebola ikan goreng
Fishcake
Jejari ketam
Udang dan sotong
Maggi n bihun
Sos(aku beli yang dah siap)
sayur kobis
Periuk nasi (periuk stembot kalau ada lg cun)







Air tembikai heee

Huh penat menguplod gambar. Yela time anak tidur la dapat membelogkan diri. Lepas hari tu aku buat, suami request nak mintak buat lagi. Apa lagi stanby bahan2. Ni gambar2 2nd stembot yang sempat dirembat.


Beli bola2 cinnta kat giant. Yang timbang2.

Lepas 2nd stembot, aduyai dia request lagi. Ni 3st stembot (gambar kat bawah) kami makan. Best jugak dalam bulan 3 ni, 3x buat. Ok la, makan pun beshhh sebab suami yang tukang taruk dan cedok. Ngeee..Nanti balik kampung, bercadang2 nak buat makan ngan family..lagi ramai lagi beshhhh!!!.

Tiba2 je ada atas meja. Suami yang beli lepas g tengok bola kat kedai (tu pun nk gtau)

ni aku beli kat Giant. rm9.90

tengok sendiri ye...hehe

Sampingan...air tembikai cucu...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan